Kõige rohkem kasutatakse telefone, arvatavasti, sest igal õpilasel on tavaliselt enda isiklik telefon ja see on kõige kiirem ja mugavam võimalus. Tahvelarvutit ja sülearvutit kasutatakse nende andemete põhjal sama palju, need peab tooma klassiruumi, mis on tülikam, kuid terve tunni vältel on neid mugavam kasutada.
5. Kui tihti kasutatakse teie tunnis internetti/IT-vahendeid?
Üldiselt kasutatakse 1-2 korda nädalas internetti/IT-vahendeid või ei kasutata mitte kunagi. Vastused olenevad kindlasti sellest, mitu korda nädalas konkreetne ainetund toimub.
1 tähendas väga halb ja 5 suurepärane. Üldiselt leitakse, et interneti/IT-vahendite kasutamine on hea viis õppimiseks. Enamik arvas, et see on hea ning keegi ei leidnud, et see on halb viis. Selle järgi saab järeldada, et õpetavad toetavad interneti/IT-kasutamist tunnis.
6. Mis probleeme tekitab interneti/IT-vahendite kasutamine tunnis?
Kokkuvõttes on probleemid nutiseadme puudumine või probleemid sellega (aku tühi jne.). Veel toodi välja, et ei saa kontrollida kas õpilane kasutab seadet eesmärgipäraselt, internet puudub ja see võtab rohkem aega. Vastati ka, et mõnes ainetunnis on nutiseadme kasutamine oluline, kuid peab valitsema tasakaal.
7. Mis tehnilisi probleeme on tekkinud interneti/IT-vahendite kasutamisega tunnis?
Kõige enam on probleeme internetiühendusega, mis on mõistetav, sest kool on ikkagi suur ja paljud õpilased kasutavad internetti. Seda probleemi ei saa tihti ka õpetaja ise parandada. Veel on olnud probleeme sellega, et IT-vahendid pole töötanud. Läbi selle küsitluse on mitu korda läbi käinud see, et nutivahend puudub, mis on kindlasti korduv probleem. IT-vahendi pole olnud ka puhtad.
8. Kas IT-vahendite kasutamine tunnis on kahjustanud/ kahjustab teie tervist?
Kellelgi pole kahjustanud IT-vahendite kasutamine tervist.
Vahekokkuvõte õpetajate küsitlusest.
Polnud kahjuks palju õpetajaid, kes vastasid küsitlusele. Põhjuseks võis olla aja puudumine, küsitluse kadumine teiste küsitluste vahele nagu eelnevalt mainitud või huvi puudumine. Seetõttu saab järeldusi teha vaid 6 õpetaja arvamuse põhjal, kuid vastanute arvamused on sarnased.
Õpilased:
1. Mitmendas klassis sa käid?
Kõige rohkem vastati 7. klassist, kuid palju vastuseid laekus ka 6. klassist ja 5. klassist. Gümnaasiumist vastati kõige rohkem Tertiast, vastati ka natuke Secundast ja Primast.
2. Kas sinu koolitundides kasutatakse internetti/IT-vahendeid?
Enamik õpilaste tundides kasutatakse internetti/IT- vahendeid ja väga väiksel osal ei kasutata.
3. Mis tundides kasutatakse interneti/IT-vahendeid? (nt. info otsimiseks, õppemängude mängimiseks jne.)
Internetti/IT-vahendeid kasutatakse väga paljudes erinevates ainetundides. Kõige rohkem kasutatakse matemaatikas, prantsuse keeles, eesti keeles ja inglise keeles. Kasutatakse ka väga paljudes teistes. Huvitav on see, et üks kehalise kasvatuse õpetajatest vastas, et tema tundides ei kasutata interneti/IT-vahendeid. Sellele küsimusele vastas kolm õpilast, et kasutatakse kehalise kasvatuse tunnis ka interneti/IT-vahendeid. Võidakse õpilaste poolt arvesse võtta distantsõppe ajal rakenduste kaudu oma jooksu/kõnni mõõtmist. Küsimus oli natuke halvasti koostatud, sest ma ei osanud arvesse võtta ainetunde, mis on vaid gümnaasiumis, õnneks puuduvad tunnid kirjutati juurde.
4. Kuidas kasutatakse tundides internetti/IT-vahendeid?
Küsimuste kokkuvõtte diagrammis polnud näha vastuse variante. 1 õpilane vastas, et ei kasutata internetti/IT-vahendeid, 53 õpilast vastas tunniteemaliste mängude mängimiseks, 64 õpilast vastas tunniteemaliste ülesannete lahendamiseks ja 65 õpilast vastas informatsiooni otsimiseks. Palju vastati ka, et interneti/IT-vahendeid kasutatakse peale tunnitöö lõpetamist enda tahtmise järgi. Kokkuvõttes võib öelda, et internetti/IT-vahendeid kasutatakse põhiliselt ikka selleks, et leida asju ise kiirelt, teha tunde huvitavamaks ja õppida ainet mitmekesisemalt, huvitavamalt
5. Mis IT-vahendeid kasutakse tunnis?
Kõige rohkem kasutatakse telefoni, arvatavasti sellepärast, et see on tavaliselt kõigil isiklik. Sarnased vastused olid ka õpetajatel. Kasutatakse ka palju sülearvuteid.
6. Mis IT-vahendeid sa eelistaksid kasutada?
Õpilastele meeldib kasutada telefoni ja sülearvuteid. Neid kahte vahendit kasutatakse ka tunnis kõige rohkem. Õpilastele ei meeldi kasutada tahvelarvuteid, kuigi ka neid kasutati tundides palju. Põhjus võib olla mugavus ja ekraani suurus.
7. Kuidas sa hindaksid kas tundides kasutatakse piisavalt internetti/IT-vahendeid?
1 tähendas liiga vähe ja 5 liiga palju. Vastuseid oli seinast seina, kuid üldiselt leiti siiski, et kasutatakse piisavalt või liiga vähe. Saame järeldada, et kui midagi muuta, siis võiks kasutada rohkem, kuid enamik õpilasi on rahul kui palju kasutatakse.
8. Kas sina tahad kasutada tunnis internetti/IT-vahendeid?
Enamik õpilasi soovib kasutada tunnis internetti/IT-vahendeid ja eelnevatest küsimustest saame ka järeldada, et seda tehakse. Märgatav osa ka ei soovi kasutada internetti/IT-vahendeid. Oleksin võinud ka sellele küsimusele paluda põhjendust, kuid püüdsin teha võimalikult kiire ja kerge küsitluse.
9. Kas sinu arvates muudab interneti/IT-vahendite kasutamine tunnis koolitunni huvitavamaks?
Suur osa leiab, et interneti/IT-vahendite kasutamine muudab koolitunni huvitvamaks. On jällegi märgatav osa, kes ei arva seda. Seekord oli ka suur osa õpilasi, kes polnud kindlad, see võib tähendad, et õpilased pole sellepeale mõelnud ja interneti/IT-vahendite kasutamine on tavaline.
10. Kas sinu arvates aitab interneti/IT-vahendite kasutamine tunnis omandada tunnimaterjali?
Enamik õpilastel aitab interneti/IT-vahendite kasutamine tunnis omandada tunnimaterjale. Suur osa polnud ka kindel ja mõnedel õpilastel ei aita see omandada tunnimaterjali. Sellele küsimusele järgneb põhjendav küsimus, kust saab rohkem informatsiooni õpilaste arvamuse kohta.
11. Põhjenda oma vastust eelmisele küsimusele. (nt. kuidas?)
Kõige rohkem vastati, et info jääb paremini meelde (nt. uued sõnad). Samuti vastati, et infot on kiirem leida, info on täpsem ja seda on rohkem, kui õpikus. Toodi ka välja, et kui tehakse teste arvutis, saab tihti oma vead kohe teada ja neist saab kohe õppida. Õpilastele meeldivad väga quizletid ja kahootid, sest info jääb paremini meelde ja on lõbus ning huvitav. Enamik õpilasi leidis aga, et arvutis kaob tähelepanu ära ja õpetajal on raske kontrollida, kas õpilane teeb ettenähtud ülesandeid. Oli ka aga õpilasi, kes keskenduvad just teemale rohkem, selliseid vastuseid oli aga vähe. Gümnaasiumi õpilased vastasid ka, et paljudele meeldib märkmeid teha arvutisse rohkem.
12. Mis tehnilisi probleeme on tekkinud interneti/IT-vahendite kasutamisega tunnis?
See küsimus ebaõnnestus minu poolt, kuna ei pannud vastusevariandiks pole probleeme olnud. Õnneks küsimusele vastuse sai ikka. Kõiki variante ja vastuseid pole graafikul näha. 60 õpilast vastas, et probleeme on olnud internetiühendusega, 31 vastas IT-vahendid pole töötanud, 11 et IT-vahendid pole olnud puhtad, 5 vastas IT-vahendid on olnud katki ja 29 et tarkvara pole töötanud. 9 õpilast vastas ka, et probleeme pole tekkinud. Suurim probleem on internetiühendus, mis on mõistetav, sest paljud õpilased ja õpetajad kasutavad seda. Puhtuse eest saame ise hoolt kanda, kuid teised probleemidega peab kool tegelema.
13 .Kas IT-vahendite kasutamine tunnis on kahjustanud/ kahjustab teie tervist?
Enamikul õpilastel pole õnneks IT-vahendite kasutamine tunnis kahjustanud tervist. Jah vastajad ütlesid, et see on rikkunud silmanägemist ja väsitab.
12. Mida sooviksid teemaga seoses veel lisada?
Siia lisati, et nutiseadmete kasutamine tundub vaid gümnaasiumiastmes mõistlik. Vaid gümnaasiumis, sest tema kogemuste järgi keskenduks seal suurem osa õpilasi IT-vahendis olles päriselt tunnitööle, kui põhikoolis. Samuti kirjutati ka, et eesti keeles, kirjanduses ja mujal tundides, kus on kirjandeid vaja kirjutada, võiks olla võimalik seda digitaalselt teha.
Kokkuvõte
Küsitlus üldiselt õnnestus, kuid kindlasti oleks saanud teha parandusi. Mitu küsimust ja vastust oli halvasti sõnastatud ja oleks võinud küsida põhjalikumalt. Samuti oleks võinud gümnaasiumi vastused olla eraldi, kuna nende tunnid toimuvad teistmoodi kui põhikoolil või jätta gümnaasium sellest valimist välja. Mõned küsimused ei osutunud väga vajalikuks kui vaadata vaid küsitluse algset eesmärki, kuid annavad siiski õpetajatele kasulikku infot, mida õpilased eelistavad ja mis neile meeldib.
Valdavalt õpilaste arvates kasutatakse internetti/IT-vahendeid tundides piisavalt, kuid võiks ka rohkem kasutada. Õpilastele meeldib kasutada internetti/IT-vahendeid, sest see muudab tunni huvitavamaks ja aitab valdavalt õppida tunnimaterjali paremini. Küsitlusest selgus, et õpilastele meeldivad kahootid ja quizletid, sest tänu nendele jäävad asjad paremini meelde (nt. uued sõnad). Suurimaks probleemiks on IT-vahendite kasutamisega probleemid seadmetega ja internetiühendus. Ka toodi välja, et suuremal osal õpilastel tähelepanu kaob kasutades internetti/IT-vahendeid ja pole võimalik kontrollida kas tegeletakse tunnitööga.
Küsitluse järgi saab järeldada, et PSHG on oma koolitundides väga hästi kaasanud interneti/IT-vahendeid. Õpetajad on leidnud viise, kuidas neid võimalusi efektiivselt kasutada ja õpilastele meeldib see.
Ettepanekud:
1. Jätkata tundides interneti/IT-vahendite kasutamist. Uute sõnade õppimiseks ja näiteks teadmiste kontrollimiseks enne tööd on õpilaste silmis interneti/IT-vahendite kasutamine väga hea viis.
2. Tutvustada õpetajatele uuringu tulemusi, et võtta arvesse õpilaste eelistusi ja soove ning sellega muuta interneti/IT-vahendite kasutamise veelgi efektiivsemaks.
3. Kontrollida kas internetiühendus on igal pool piisavalt hea mugavaks tunni tegemiseks ning kas seadmed töötavad. Probleemi lahendamiseks tuleb ühendust võtta kooli juhtkonnaga.
4. Gümnaasiumiastmes teha põhjalikum uuring, kuna sellele küsitlusele ei laekunud piisavalt gümnaasiumi õpilaste vastuseid, et teha järeldusi.
Tekstis on kirjavead. Valimiks võiks olla ka õpetajad?
VastaKustutaVõiksid veel uurida milliseid vahendeid täpsemalt kasutatakse ja mida eelistatakse või soovitakse kasutada. Uurida veel milliseid probleeme IT vahendite kasutamine tekitab või võib tekitada. Kuidas mõjutab IT tervist või edasijõudmist aines vms.
VastaKustutaKüsitlus päris hea aga ikkagi võiksid uurida rohkem probleemide kohta IT vahendite kasutamisel, praegu uurid põhjalikumalt seda kuidas kasutatakse aga rõhk peaks olema probleemidel. Nt milliseid tehnilisi probleeme on esinenud (ühendusega, seadmete laadimisega, tarkvaraga vms?).
VastaKustutaLootustandev algus, praegu väga hästi - jätka samamoodi. Diagrammid võiks olla natuke suuremad.
VastaKustutaKorrigeeri ajakava.
VastaKustutaVäga hästi! Jaga oma projekti kindlasti.
VastaKustuta